Dag1

Nu är jag trött. Drog som sagt ut med mina 'huskompisar' för att gå o kolla in festivalen, men vi träffa några av deras kompisar istället, och sen gick vi upp och ner för Grafton Street, förbi Bank of Ireland och ena entrén till Trinity college...tyvärr utan att upptäcka det innan jag kom hem och kolla på en karta. Vi gick även förbi National Museum, fin fasad! Fast alla fasader i den delen av Dublin är gudomligt vackra! Jag såg verkligen ut som en turist som gick och fota allt.
Jag lyckades även flirta till mig en barnbiljett på bussen hem. Snäll busschaufför.
Nu sitter jag i sängen och ska snart lägga mig, måste bara kolla med bussarna imorgonbitti först.
En liten bit av St Stephens green.

Den underbara statyn av underbara Phil Lynott. Vågade inte riktigt gå fram till den. Men passerar den varje dag påväg till skolan, måste nog gå fram och hälsa nån dag. Fan va härligt det käns att ha en alldeles egen bild av honom.

Bank of Ireland.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0