Nittonde Juni

Äntligen här!
Flygresan gick bra, märkte den knappt, kan bero på att jag somnade efter ungefär halva resan.
När ja kom till flygplatsen skulle en EF-representant möta upp mig, men jag fick vänta ungefär 25 minuter innan han dök upp. Han var jättetrevlig, men väldigt svår att förstå! Han hämtade upp en kille också. Han var 24 år och från Lund. Han är här för att jobba hela sommaren. Han kommer vara med på alla utflykter på eftermiddagarna. 
De första jag gjorde när jag kom hit var att sova. Klockan var då 10.30, och jg hade redan varit uppe i 6,5 timme.
Familjen jag bor hos är härlig, dock väldigt svåra att förstå de också. De bor 3 andra studenter i ett hus i trädgården, jag fick ett eget rum på övervåningen. Jag har inte hunnit träffa de andra studenterna än, men de ska vara 2 systrar från Mexiko, och en kille från Japan. De hjälper mig in till skolan och att köpa busskort etc. 
Hela perioden jag är här är det en street festival, liknande Malmöfestivalen, så vi tänkte nog åka in till de senare, låter kul! Då hinner jag se lite av Dublin också, can't wait!
XX


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0