Tjugonde Juni

Jag gjorde största misstaget någonsin. Jag lämnade mitt paraply hemma på morgonen, för att det var sol. Tror ni jag fick ångra det på eftermiddagen? Jag fick gå runt med en liten plastmapp på huvudet istället.
Att ta sig till skolan imorse var faktiskt otroligt lätt, trots att jag tycker det är jätteläskigt att åka Deublinbussarna. När jag skulle gå från bussplatsen till skolan gick jag med näsan begravd i en karta jag har i min bok om Dublin, folk tittade som galningar! När jag kom fram till skolan kunde jag inte få upp dörren, och trots att ja stod och bankade så kom ingen och öppnade. Pinsamt nog var det dörren bredvid som var entrén, faktumet att handtaget var trasigt på den första dörren kanske var en liten hint. Men under tiden jag stod och bankade träffade jag två jättetrevliga och roliga italienare, Edouardo och Richardo. Vi hade en lektion och ett informationsmöte innan lunch, efter det stack vi in till Grafton street (5 minuter från skolan) och käkade. När vi va klara gick vi tillbaka till skolan genom St Stephens green (som utalas Stevens). Underbart vackert!
Vi hade en walkin tour på eftermiddagen genom Dublin. Väldigt intressant. Vi gick igenom St Stephens green (igen), upp längs Grafton street, genom Temple Bar, över Ha'Penny bridge till norra sidan av Dublin, längs floden Liffey 200 meter, över till södra sidan igen via O'Connel Bridge, som tydligen är Europas bredaste bro, den är bredare än vad den är lång! Efter det gick vi via O'Connel street ner förbi Bank of Ireland och in i Trinity College. Där stannade turen. Efter det gick jag, Edo och Richardo runt lite för att handla lite souvenirer och ett paraply till Richardo. Sen stack de hem medan jag fixade lite frimärken och så inne på the Post Office. Ännu en fantastisk byggnad. Det tog mig ca 10 minuter innan jag hittade var jag kunde köpa frimärken.
Nu ska jag ner och äta lite mat, är starving!
Btw, jag har redan fått höra att jag låter som en Irländare, lite credit måste man väl få för det?
XX





Kommentarer
Postat av: Mamma

Kul att 1. dagen gick bra o att du redan fått kompisar! Säg inte att jag köpte ett paraply till dig helt i onödan :-) Verkar som du kommer trivas.

P&K

2011-06-20 @ 22:54:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0