HAPPY PRIDE

Internatonella Pride-dagen!
De firades genom att gå i prideparaden genom Dublins gator och avsluta vid Christ church med en stor utomhuskonsert. Förrsten blev det lagligt med gayäktenskap i NY idag, grattis!
Var altså inne i stan hela dan. Träffade Riccardo och Amelia vid Trinity College där vi gick och kolla på Book of Kells, en av världens vackraste böcker. Efter det gick vi och shoppa lite, och tog en massa foton. Sen mötte vi upp några andra och så gick vi med i prideparaden. Sjukt roligt, så många underbara människor, och så många olika personligheter! Gay people vet verkligen hur man bjuder på sigsjälva!
Sen skildes vi åt för att några av de andra skulle gå och se på bio, så jag och Edo gick runt och kolla lite marknader och gjorde lite shopping. Sen mötte vi dem andra efter bio och gick och åt på en italiensk restaurant, de hade fått nog på irländsk mat, haha!
Nu sitter jag här och vilar mina fötter, det är sjukt va slitna dem blir efter en hel dag ute på stan!
Förresten så regnade det inte en droppe på ehla dan! Helt otroligt!
Molly Malone


Sjukt rolig gatukonstnär. Den lilla gubben gick och kolla under kjolarna på kvinnorna, och han gick och sparkade på på männen, och när jag satte mig ner på knä för att ta lite foton så började han göra poser, alla skratta otroligt mycket!


Äntligen vågade jag! Och statyn är i full storlek...


PRIDE


PRIDE
Killen nummer två från vänster hade inga kalsonger på sig, och det blåste ganska mycket...


Ni anar inte hur många människor som var där!
Sen var det också mer än en person som rökte saker man inte får, hela Dublin lukta julgran fram till på kvällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0