Tjugotredje juni

Idag har inget speciellt hänt, inte heller igår, så då skrev jag inget.
Vaknade med en enorm huvudvärk, har börjat känna mig väldigt stel i rygg och nacke, tror det beror på kudden. Iallafall, jag släpa mig upp och stack till bussen. Väl på skolan träffade jag min vän Miki, från Japan. Vi satt och prata lite och åt frukost innan lektionen. Sen hade vi 3 lektioner, och inte så mycket mer. Tror jag har dragit på mig en förkylning också (elementet i mitt rum är trasigt, så temperaturen är omkring 18-19 grader) och dessutom är det väldigt kallt utomhus också, måste använda min stora halsduk varje morgon, så jag går runt som en zombie.
Igår tog jag en promenad genom HMV på vägen till bussen, och köpte en musikDVD, 'Lynott's last stand'. Det är inspelningen av den sista turnén Thin Lizzy gjorde innan Phil Lynott dog.
Jag gick också in på National Museum, men det var inte så jätteimponerande, det var mycket av samma saker de hade, och utställningen med Egypten var bara gammla knivar och kammar. Det var dock två saker som var intressanta, och det var en skalle med svärd eller yxhugg i kraniet, och Dublin medeltidsutställningen, där det fanns otroligt fina skulpturer och bilder från kyrkor. Imorgon om jag orkar ska jag gå och shoppa lite vid Jervis shopping centre, det ska vara väldigt bra shopping där. Måste köpa lite jorgubbar också, midsommar ftw!
XX

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0